צדק: אושר החוק למלחמה בהסתה בבתי הספר

איתי גדסי No Comments on צדק: אושר החוק למלחמה בהסתה בבתי הספר

הצעת החוק של ח"כ אוהד טל לשלילת תקציב ממוסדות חינוך המלמדים את תוכנית הלימוד הפלסטינית הכוללים הסתה לטרור, אושרה היום בוועדת השרים לחקיקה

אוהד טל. ארכיון צילום: Yonatan Sindel/Flash90
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת השרים לענייני חקיקה, הקובעת כיצד יצביעו חברי הקואליציה במליאה, אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית) לשלילת תקציב ממוסדות חינוך המלמדים את תוכנית הלימוד הפלסטינית הכוללים הסתה לטרור.

על פי הנתונים, במזרח ירושלים יש כ-120,000 תלמידים. כיום, כעשירית מהם לומדים עפ"י תכנית הלימודים הישראלית. מדובר אמנם בקפיצה של פי 2.5 ממה שהיה עד לפני שנים ספורות. אולם, יתר 90% מהתלמידים לומדים את תכנית הלימודים הפלסטינאית – תאוג'יאה. בסקר שנערך על ספרי הלימוד במזרח ירושלים, נמצא: "הספרים כוללים דה לגיטימציה של מדינת ישראל ונוכחות של יהודים במדינה. ישראל נחשבת כשטח כבוש. המאבק מקבל גוון דתי, ואז יש ציווי להרוג יהודים. יש הכחשה היסטורית של הקשר של יהודים לירושלים ועוד…"

יתרה מכך, לפי משרד החינוך, בבית הספר ממנו יצא הילד הפלסטיני שביצע את הפיגוע האחרון בעיר דוד מלמדים לפי התכנית הפלסטינית. בית הספר עבר אמנם פיקוח בתקופה האחרונה, לפני הפיגוע, אך כשהמפקח הגיע הסתירו את הספרים המסיתים וטענו שאין הסתה.

לסיכום הצעת החוק: "מוצע לקבוע כי מוסד חינוך אשר עובר על האיסור ללמד את תוכנית הלימוד של הרשות הפלסטינית הכוללים הסטה לטרור, לא יקבל תקצוב מהמדינה והשר יהיה רשאי לשלול מהם את תקציבם הנוכחי".

ח״כ אוהד טל (הציונות הדתית): "מטרת החוק היא למנוע את המציאות הבלתי נתפסת לפיה אזרחי ישראל מממנים מכיסם תוכנית לימוד הכוללת הסתה לטרור. כשמדברים על טרור היחידים צריכים להבין שאין באמת דבר כזה, גם מחבל יחיד שבחר לצאת ולהרוג יהודים צמח על תשתית של הסתה. היעלה על הדעת שאזרחי ישראל יממנו את ההסתה הזו שכנגדם?"

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן הגיב: "הפיגועים שארעו לפני מספר חודשים בירושלים הצביעו על מגמה ברורה: צעירים בוגרי מערכת החינוך הפלסטינית שיצאו לבצע פיגועי טרור כפרי של הסתה ממוסדת. לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תממן הסתה לטרור מירושלים הריבונית. ישר כוח לחה"כ אוהד טל על הובלת הצעת החוק שיש לי הכבוד להיות חתום עליה לצד שורה של חברי כנסת נוספים החרדים לביטחונם של אזרחי ישראל. אני קורא לחברי הממשלה לתמוך בהצעת החוק החשובה הזו ולקדמה בהקדם".



0 תגובות